DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA
Aktywna tablica
Rządowy Program Rozwijania Szkolnej Infrastruktury – „Aktywna tablica” 2024
Dofinansowanie dla szkół ponadpodstawowych w ramach Rządowego programu – „Aktywna tablica”.
Gmina Sitno otrzymała dofinansowanie z budżetu państwa w postaci dotacji celowej za pośrednictwem Wojewody Lubelskiego w ramach realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” w wysokości 105 000,00 zł. Gmina zapewniła wkład własny w wysokości 26 250,00 zł. Całkowita wartość zadania wynosi 131 250,00 zł
Dofinansowaniem zostały objęte szkoły podstawowe prowadzone przez Gminę Sitno – Szkoła Podstawowa im. Marii Dąbrowskiej w Jarosławcu, szkoła Podstawowa im. Wandy Popławskiej w Sitnie, Szkoła Podstawowa w Cześnikach.
Szkoła Podstawowa w Cześnikach przeznaczała środki dofinansowania w wysokości 35 000 zł oraz wkładu własnego w wysokości 8 750 zł na zakup pomocy dydaktycznych do terapii psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi, pomoce dydaktyczne
i narzędzia do terapii procesów komunikacyjnych, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego oraz pomoce dydaktyczne do terapii dla uczniów posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji, pomoce dydaktyczne dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej.
W ramach realizacji programu „Aktywna tablica” wybrane pomoce dydaktyczne i narzędzia zostaną wykorzystane do diagnoz uczniów, terapii i kształcenia dzieci ze SPE. Udział w programie „Aktywna Tablica” z pewnością wpłynie pozytywnie na doskonalenie zawodowe kadry, polepszanie warunków nauki, wzbogacanie metod i form pracy z uczniami oraz większą motywację w kierunku wykorzystywania TIK w nauczaniu poszczególnych przedmiotów. Zakupione pomoce wesprą szkoły w procesie kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Wykorzystanie w szkole na zajęciach nowoczesnych programów terapeutycznych zapewni uczniom wysoką jakość kształcenia, adekwatną do indywidualnych potrzeb. Umożliwi to wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z niepełnosprawnościami i trudnościami w nauce oraz przygotowanie ich do funkcjonowania
w społeczeństwie.